Drie dagen kamp in Reya, dat zijn de drie dagen in het jaar waar onze stichting voor wil werken. Dit jaar konden we er bij zijn om te ervaren, mee te helpen en ook te genieten! Op de eerste dag is het uiteraard spannend: hoeveel kinderen zullen er komen? Het kamp werd dit jaar gehouden op het grote veld midden in het dorp. Al snel stroomde er van alle kanten kinderen toe, lopend, fietsend of zelf met de schoolbus uit de omliggende dorpen. De kinderen werden op leeftijd in groepen geplaatst. De jongeren uit de gemeente hadden de leiding over de groepen. Het is een enthousiaste groep jeugd die ook de jongeren uit Reya en omgeving, die niet bij de gemeente horen, erbij betrekken. Mooi om dit in actie te zien. Het thema dit jaar was gebaseerd op de Bijbelse gelijkenis van de wijze en de dwaze bouwer. De dag werd begonnen met een Bijbelverhaal, waarna de groepen allerlei activiteiten deden. Na afloop was er voor ieder kind een lunchpakketje. De eerste dag kwamen er al zo’n 90 kinderen en de dagen erna liep dit aantal steeds verder op.
Vanaf 18.00 uur was er familyfest. Dit jaar voor de 2e keer. Dit ‘fest’ was een grote wens van Walik, de pastor van de gemeente, om dit te gaan organiseren om zo het woord van God te verspreiden. Dit tweede jaar stelde weer niet teleur. Er was gezelligheid, ontmoeting en eten. Elke avond was er een spreker uitgenodigd die getuigde van de trouw van de Heere in zijn leven. Donderdagavond waren er ruim 350 mensen aanwezig.
We merkten verbondenheid, hoewel we zo’n 2000 km van elkaar verwijderd wonen. We werden met open armen ontvangen en voelden ons opgenomen in de groep en het team. Eens te meer blijkt: waar we ook zijn en wonen, we mogen broeders en zusters in Christus zijn.
Hieronder een foto impressie





























